Tillbaka i Thailand

Hej! Nu är jag tillbaka i Thailand och igår hade jag en riktig jävla skit dag! Mitt eget fel! Resan har gått så himla bra hittills och jag har nästan väntat på att nåt ska gå fel/hända vilket det gjorde idag. När jag landade hade jag ingen anning om vart jag skulle ta vägen och var trött efter flyget. Ny valuta igen och jag hade inte nån riktig koll..Försökte leta efter en buss till koh samet men hittade ingen och såg väl allmänt förvirrad ut :)) En taxichaufför erbjöd sig att köra mig till hamnen som tar ca 3 timmar och sedan båt över till koh samet. Jag tyckte att 2000 bath var helt okej men när jag åkt i kanske 30 minuter insåg jag att 2000 bath inte är 250 kronor utan ca 500 kr! Jag tänkte, skitsamma jag tar bussen tillbaka.. (Hade inte så mycket val heller egentligen?) Hur som helst, när jag kom fram till hamnen skulle jag boka boendet, båten samt bussresa tillbaka till bangkok på engång. När jag skulle betala hade jag för lite kontanter på mig.. (klantigt) Försökte ta ut pengar i en ATM men den ville inte ta kortet! .. Enligt de fanns det bara bankomater där vilket innebar att jag inte skulle komma över till koh samet! ..Orkade inte tänka klart och blev sur på mig själv och bestämde mig för att skita i allt och åka tillbaka till Bangkok ...Det vill säga att jag fick åka taxi i 6 timmar på en kostnad på 1000 svenska kronor! Rolig måndag ?!?!?! Hade iaf världens snällaste och hjälpsammaste taxichaufför ! När han såg att jag var arg på mig själv köpte han en muffins och en dricka åt mig! Han visste att jag inte hade ätit nåt sen frukosten på flygplatsen i Vietnam tidigt imorse. Han stannade också och köpte chips åt mig för jag skulle le igen :) Nu ligger jag och surar på ett hotell nära flygplatsen, orkade inte ta mig in till kohsanroad (backpacker gatan där jag brukar bo) Behövde sova så jag kan tänka klart vilket jag inte alls gjorde igår tydligen !! På ett sätt är det lika bra jag är i Bangkok då jag ska med flyget torsdag till Peking. Är liksom på plats nu :)) Tänk om det hade blivit oväder på koh samet och om båten blivit inställd och jag missat mitt flyg till peking och hem till Svedala ...kanske var det någon meningen att jag inte fick ut pengar ?!?!?! Vem vet? Inte jag iallafall för jag vet tydligen inget alls ;)))) bara att jag är 1000 kr fattigare ! När jag ska till Peking tänker jag vara mer på läst om valutan ;) mina dagar i Bangkok blir vid poolen och äta god mat! Shoppingen tar ja i Kina ...eller vilka pengar ska jag shoppa för? De har jag ju lagt på en underbar taxiresa ...... Nej jag är inte bitter !! De härliga stranddagarna i vietnam är över och nu längtar jag till nya äventyr i Kina ! Kram på er !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0