Kina

Hej ! I fredags morse landade jag i Peking tidigt på morgonen. Hade lite problem i tullen, eller egentligen inget problem men jag upplevde det så. De ville gå igenom min väska, frågade varför jag reste själv, hur många länder jag varit i och hur mycket pengar jag gjort av med på 6 veckor. De ville se flygbiljetten, hotellbokningen och passet 511 ggr. När jag frågade om det var något som var fel sa de bara nej och jag fick gå vidare :) När sånt här händer känner man sig rätt liten och rädd. Hur som helst tog jag mig vidare in i Kina. Det var 3 grader när jag landade vilket är en skillnad på 32 grader som jag vant mig med över 1 månad. Om jag frööös!!! Kändes som jag kom till Nordpolen... Rätt trött efter nattflyget slängde jag mig direkt ut i den överbefolkade huvudstaden. Besökte världens största torg, himmelskafridens torg och det var gigantiskt stort! Självklart tog jag mig en promenad över hela torget och tittade på vimlet av alla tusentals människor. Besökte också den förbjudna staden (masa tempel) som ligger alldeles in till torget. Det gick bra att hitta dit från hotellet och lyckades även hitta tillbaka :) På kvällen tog jag och en tjej tunnelbanan till olympiska stadium där OS var 2008. Kineser är speciella människor, de spottar överallt, knuffas och tränger sig i kön. Stod jag som nr 3 i kön lyckades jag inom 5 sekunder bli nr 25 typ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0