Manila

Hej! Igår kom vi till Manila och det är ingen trevlig stad alls! Det är skitigt, fattigt, mycket droger och väldigt kriminellt. Det första de gjorde när vi kom till flygplatsen var att få in oss rätt fort i taxin och låste alla dörrar direkt! Chauffören sa till oss att här ska vi vara försiktiga och knappt gå ut själva dagtid. Han berättade själv att han inte vågade köra taxi på vissa ställen i Manila. När vi kom fram till boendet (lyxhotell)sökte de igenom taxin. Här är det vakter överallt med feta vapen, tryggt eller otryggt är frågan?!? Efter vi varit på ett köpcentrum kom vakten enda fram till taxin och följde med oss in.. När vi skulle gå 2 meter ifrån hotellet för att ta kort följde vakten med. Det blev en lugn kväll i Manila på rummet och jag somnade redan efter kl 20:00 efter en sen sista underbar kväll/natt i boracay (tack marielle och nicklas för gott sällskap) Imorse åkte Helena hem vid 9:00 och jag stannade kvar på hotellet till 15:00. Satt på ett café och drack en milkshake med en vakt framför mig med största vapnet.. Det känns så skumt att Helena har åkt till Sverige efter vi haft det helt jävla underbart tillsammans i 21 dagar! Det roligaste hade varit om vi kunde fortsätta resan tillsammans.. Kommer sakna henne galet mycket!! Nu sitter jag på flygplatsen och äter en skaldjurspizza och dricker en cola. Visumet går ut idag och jag ska flyga vidare till Vietnam i 12 dagar. Filippinerna har levererat till 110% och kommer absolut åka tillbaka! Nu siktar jag på nya spännande äventyr ! Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0