Boracay

Hej ! Nu är vi på Boracay, vi kom hit i lördags kväll efter en lång bussresa och en kort flygning på 45 minuter. Delade på en taxi med 2 svenska tjejer från flygplatsen i Kalibo till båten i Caticlan. Första natten bodde vi på ett lite sämre hotell så vi bytte dagen efter till ett fräschare rum. Boracay har en av de bättre stränderna i världen och jag kan inte annat än att hålla med. Det känns som du går i mjöl :) Boracay är en större ö och är som Phuket i Thailand tyvärr :( Mitt första intryck kändes sådär och ville genast åka tillbaka till Malapascua men man vänjer sig fort med allt liv och rörelse på ön så jag har det bra här oxå :) Idag har det varit en bakis dag på stranden efter en mycket blöt utekväll igår på ett ställe som heter Summerplace! Vi festa till 04:00 inatt så det var väl rätt tidigt för att vara här, men jag är ju inte 20 längre heller :) Kom just hem, ätit räkor på ett mysigt ställe på stranden under palmer och lyssnat på ett liveband. De körde allt från U2 till James Blunt. Det finaste här på Boracay är solnedgången! Nu ska jag sova, sliten som.... Imorn ska vi gå upp klockan 7:00 för att jogga på stranden! Saknar träningen så imorn skall det svettas ;) Måste också säga att min bästa kompis Karro fått en liten dotter i förrgår och jag längtar tills jag kommer hem för att få gosa med det nya lilla miraklet :) Annars längtar jag verkligen inte hem men saknar Nellie & Charlie såklart! Godnatt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0