Kanchanaburi 1 dag

Hej ! Idag har jag haft en upplevelse dag :) som jag tidigare skrev är Bangkok en stad full med avgaser och jag har varit här så många ggr nu. Bokade igår en utflykt till kanchanaburi (för att vara så lite som möjligt i bbk )som är en stad i Thailand väster om Bangkok rätt nära Burma. Det tar 3 timmar med bil dit. Jag har bott i den här staden förut 2007 och gillarn. Tycker mest om att få se det "riktiga " Thailand när man längs vägen ser hur människorna bor, lever samt naturen utan massa lyxhotell uppbyggt! Nu snackar vi hyddor och en palmer på tomten istället för gran & tall ;)) Gick upp 6:00 imorse och var galet trött då jag bara fick några timmars sömn. Blev hämtad kl 7:00 imorse av guiden. Blev elefant ridning, vattenfall, tågresa på dödensjärnväg ( under 2:à världskriget åkte man och hämta människor/slavar från Burma med tåget typ) vi besökte också The bridge over riverkwai , ett krigsmuseum och kyrkogård med krigare från 2:a världskriget och en bamborafting flodtur. Umgicks tillsammans med en mycket trevlig irländare, patric och vi hade skoj! Inte lätt att förstå dialekten men närjag inte fattade vad han sa, svarade jag bara yes yes :) Träffade också på några sköna sydkoreaner och några från Frankrike. Att resa själv är lättsamt och man träffar på olika trevliga människor från alla världens hörn! En tjej från Madagaskar, hur coolt är inte det? :) Hur som helst har jag det bra och nu är jag redo att sova efter 12 timmars utflykt och ska på en ny imorn kl 7:00 men här i Bangkok. På kvällen checkar jag ut och ska flyga till Manila, filippinerna. Godnatt på er, kram

vattenfallet








image description






Kommentarer
Postat av: Lotta

Tycker känna igen mig på bilderna, känns som vi varit där;) tur att du tar mig tillbaka med lite bilder :) Ha det toppen vännen. Kram kram

2012-02-15 @ 12:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0