Lata dagar

Idag är sista dagen på Phu Quoc och jag har haft det riktigt underbart här! Att försöka att vara osocial är svårt när man reser ensam och jag har haft sällskap varje dag av människor från alla världens hörn som Tasmanien, USA, London och Tyskland och bara killar :) Var på en båtutflykt i början av veckan och det var skoj! Snorklingen var sådär, jag är bortskämd med bra snorklingen från malaysia så jag blir kräsen :( Ön här är fin med grön djungel, röda vägar och schyssta stränder! Har joggat 2 ggr och gått några strandpromenader. Igår var det en olycka utanför hotellet då en moppe krockade med en taxi bil, han flög flera meter bort! Jag hörde smällen och det var riktigt otäckt att se. Det kom ingen ambulans såklart och 5-6 st vietnameser bar in den stackars gubben i en taxi i baksätet! Jag hörde senare under dagen att han dog :( kanske inte så konstigt då de lyfte upp han från marken och in i en bil!?! Jaaaa ni, när man reser får man uppleva många kulturkrockar. Det är som att vara i 2 olika världar! Allt är så annorlunda och många gånger känns det som jag rest 100 år tillbaka i tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0