Mekongdeltat

När jag bestämde mig för att åka tillbaka till Vietnam var det för att se mekongdeltat och hur människorna lever på floden samt ön phu qouc. Idag gjorde vi en utflyktsdag till deltat 3 timmar söder ut från Saigon. Längs vägen såg man mest arbetande vietnameser i deras söta triangelhattar på risfälten. När vi kom fram fick vi åka båt på mekongfloden som är alldeles brun. Det var den sämsta utflykten jag varit på! Vi alla 4 blev riktigt besvikna och vi fick inte alls se hur befolkningen bodde osv. Jag hade tänkt att åka ut på deltat 2 dagar men är glad jag inte gjorde det.. Det bästa är ju att ta sig dit på egen hand och komma lokalbefolkningen nära men det här var så turistanpassat så allt kändes bara fejk fejk fejk ! Det var dock fint när vi fick åka mindre båt i små kanaler, det vägde upp det hela lite.. Grymt stor besvikelse då jag hade höga förväntningar på den här utflykten! Det enda som var "spännande" med utflykten var när båten fastnade i en boj och han som körde båten fick hoppa i och bada. De lyckades inte få in båten till hamnen ordentligt så vi fick hoppa över på en annan båt för att komma till bryggan och inte ens det var ju spännande ;)) Efter en skit dag spenderade vi sista kvällen ihop med en god billig trevlig middag :) Nu åker vi alla vidare på olika ställen i Vietnam och jag är kvar i Saigon tills måndag.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilken snygg hatt, men va tråkigt att mekongfloden inte levde upp till dina förväntningar. Bara o ge dig ut på nya äventyr :)

Kram

2012-03-10 @ 19:48:34
Postat av: Tessan

Sötnos

2012-03-10 @ 22:14:25
Postat av: Helena Axelsson

Snygg tröja ;)

Hoppas du har det bra ändå, även om det inte blev som du hade tänkt dig, men det har du säkert!

Saknar dig så!!! Inge roligt att komma hem...känns som efter Mexico....

Kramar i massor

2012-03-11 @ 16:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0