Sista dagen i Peking

Idag är sista dagen i Peking och det känns skumt att resan går mot sitt slut! Känner mig inte alls redo för att åka hem men jag vet att när jag väl sitter på flyger vill man bara hem.. Idag gick jag upp skapligt men var endå seg innan jag tog tag i dagen. Jag bestämde mig för att se himmelens tempel och tog bussen dit. Gick genom en jättestor park för att nå templet och där i parken kunde man se kineserna göra Qigong. (överallt ser man hur de kör lite Qigong på olika ställen i grupp eller enskilt och speciellt på morgonen.) Idag var det faktiskt lite varmare och jag fick vårkänslor :) Efter jag strosade omkring tog jag bussen tillbaka för att inta shoppinggatan wangfujing. Här finns det miljoner butiker :))) ..men för er som läste om mitt misstag i Thailand med taxin vet ju att jag inte har några pengar för att köpa kläder och skor :( Så fick ögonshoppa ;) Gick tillbaka till hotellet efter några timmar och mötte upp australiensarna för lite mat. Jag har såklart inte hunnit med allt jag velat göra i Beijing men känner mig endå 100% nöjd. Har just ätit kyckling och en bit var nästan rå så nu håller jag tummarna för att inte få flyga hem magsjuk!!!! :) kram och tack alla som följt min blogg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0